سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی مدل های مختلفی از سبک طراحی ویلا

سلام در این مقاله مجله باغ ویلا قصد داریم یک بحث معرفی کلی در خصوص انواع ویلا و خانه داشته باشیم که با توجه به کاربردی که از آن انتظار می رود، بهتر است با چه رویکردی ساخته شود. 

 

2 طبقه بندی برای انواع مختلف خانه وجود دارد.

 

به عبارت دیگر ، هنگامی که افراد به جستجوی "انواع خانه ها" می پردازند ، برخی به دنبال سبک های مختلف معماری هستند و برخی دیگر به دنبال انواع مختلف ساختمانهای مسکونی هستند.

تفاوت در چیست؟

سبک های معماری شیوه ای را که در آن خانه ساخته شده است ، دیکته می کند. چنین سبک های بسیاری وجود دارد ، معمولاً بر اساس برخی از موقعیت های دوره ای یا موقعیت جغرافیایی. نمونه های آن شامل کیپ کد ، مدیترانه ای ، مدرن میان قرن ، گرجی ، رانچ و غیره است.

 

در ذهن من انواع ساختارهای ساختمانی دقیق تر عبارت "انواع خانه ها" را منعکس می کنند و شامل خانواده مجرد ، آپارتمان ، خانه شهری ، خانه ییلاقی ، سطح تقسیم ، قلعه و غیره می شوند.

 

از آنجا که ما یک مقاله اختصاصی (و محبوب) داریم که سبک های مختلف معماری را ارائه می دهد ، در این مقاله به انواع مختلف سازه های ساختمانی مورد استفاده در خانه ها می پردازیم.

انواع خانه ها براساس نوع ساختار

خانواده مجرد (جدا)

70? آمریکایی ها در خانه های یک خانواده زندگی می کنند. در حالی که به نظر می رسد در بسیاری از کشورها زیاد نباشد ، خانواده مجردی که جدا شده اند ، خانه ای بسیار تحت تعقیب است.

 

این خانه ای است که به هر حال به خانه دیگری وصل نشده است. این سایت در دارایی خود قرار دارد و کاملاً جدا از خانه های دیگر است. بیشتر خانه های جدا از خانواده های جدا شده در حومه در سراسر آمریکای شمالی واقع شده اند. این نوع خانه پس از جنگ جهانی دوم منفجر شد ، هنگام مهاجرت گسترده به حومه شهر. قبل از جنگ جهانی دوم ، فقط 13? از مردم در حومه شهرها زندگی می کردند. تا سال 2010 ، نیمی از جمعیت ایالات متحده سرکوبخانه را خانه می نامند.

بیشتر افراد ، از سال 2010 ، به دنبال زندگی در خانه های یک خانواده هستند ، اگرچه با کاهش نسل بومر کودک ، تقاضا برای گزینه های جایگزین برای خانه های یک خانواده در حال رشد است (به عنوان مثال کاندو ، شهرها و آپارتمان ها).

آپارتمان

آپارتمان خانه ای است در میان بسیاری از افراد درون یک ساختمان یا مجموعه ای از ساختمانهای روی یک قطعه زمین. هر مالک دارای عنوان به واحد است. این ساختمان توسط یک هیئت منتخب اداره می شود (HOA در ایالات متحده / شورای استراتیا در کانادا) که به نمایندگی از همه صاحبان واحدها تصمیم می گیرد و مناطق و زمین های مشترک را در اختیار دارد. آنها تصمیماتی راجع به نگهداری ، زمینه ها ، مقررات و غیره می گیرند.

 

Duplex: یک کاندو دوبلکس به یک واحد کاندوی دو طبقه اشاره دارد ، که اغلب نتیجه پیوستن به دو واحد جداگانه و نوسازی آنها در یک واحد بزرگتر است یا از همان ابتدا از این راه ساخته شده است.

Triplex: مشابه کاندوی دوبلکس اما در سه سطح است.

اصطلاحات دوبلکس و سه گانه به این معنا که دو یا سه کاندوم طبقه هستند ، برای استفاده از آن در شهر نیویورک سرچشمه می گیرد. در شهرهای دیگر ، دوبلکس و تریپلکس به ساختمانهای دو و سه واحدی در کنار هم اشاره دارند. همانطور که می توانید تصور کنید ، بحث های شدیدی در مورد تعاریف فنی وجود دارد ، اما در اصطلاحات فعلی ، اصطلاحات در حوزه های مختلف متفاوت تعریف شده است.

برخی از سازه هایی که به نظر می رسد خانه های مسکونی (طراحی خانه ردیف) از نظر فنی از نظر فنی هستند ، زیرا صاحبان آنها فقط واحد را در اختیار دارند و نه فضای مشترک.

اپارتمان

یک آپارتمان گروهی از واحدهای مسکن در یک ساختمان است که همگی متعلق به یک نهاد است. به عبارت دیگر ، تمام واحدها متعلق به یک نهاد است. واحدها سپس به مستاجران اجاره داده می شوند. این تفاوت اصلی بین یک کاندو و یک آپارتمان است. با یک کاندو ، اشخاص انفرادی (یعنی شخص یا شرکت) واحدها را در اختیار دارند ، در حالی که با آپارتمان ، تمام واحدهای موجود در ساختمان متعلق به یک نهاد است.

تعاون

تعاونی در ظاهر بدنی و عملکرد به عنوان یک کاندو و آپارتمان مشابه است ، اما ترتیب مالی و قانونی متفاوت است. با تعاونی ، هر موجودی که خریداری می کند ، یک واحد خاص را ندارد. در عوض آنها درصدی از ساختمان را در اختیار دارند. مالکان شبیه سهامداران کل دارایی هستند و از لحاظ فنی واحد خود را از تعاونی اجاره می دهند.

 

مزیت تعاونی بیش از یک کاندو چیست؟ این امر به اتحادیه تعاون می رسد (اعضای تعاونی) می توانند یک خریدار آینده نگر را از خرید به داخل ساختمان رد کنند. به گفته این ، اتحادیه های تعاونی فقط می توانند بر اساس مالی و یا عدم تمایل به پیروی از قوانین مقرر در انجمن را رد کنند. یک اتاق خواب HOA / اقشار نمی توانند یک خریدار آینده نگر را رد کنند تا زمانی که در قوانین متناسب باشد (یعنی محدودیت های سنی).

خانه

خانه شهری مانند خانه های ردیفی است که یک یا دو دیوار با آن به اشتراک می گذارد. آنها معمولاً 2 یا 3 داستان قد دارند. برخی حتی بالاتر می روند. آنها متفاوت از یک کاندوم هستند که صاحبان یک شهرک خانه داخلی و خارجی آن واحد را در اختیار دارند و بنابراین از نظر مالی مسئول نگهداری از خارجی ها هستند. با وجود کاندوها ، نمای بیرونی ساختمان توسط نهاد نظارتی (HOA یا شورای Strata) نگهداری می شود.

خانه شهری بیشتر شبیه خانه مجرد خانوادگی است ، مگر اینکه در یک یا هر دو طرف به واحد دیگری متصل شود.

ییلاقی

این خانه ییلاقی از خانه های کوچکی در هند گرفته شده است که ناشی از "خانه بنگالی" است. در حقیقت ، از آنجا که خانه به سبک کلبه با دیوارهای ضخیم در هند کار نمی کند ، خانه های ییلاقی توسعه یافته اند.

 

ییلاقی خانه ای کوچک ، مربع و تک طبقه با ایوان جلوی آن است. طبقه منفرد با پله های جلوی منتهی به ایوان بلند شده است. غالباً یک پنجره تک خواب در یک اتاق زیر شیروانی ساخته شده است. این نوع خانه ها در ایالات متحده آمریکا در اوایل دهه 1900 ساخته شدند. آنها اکنون در سرتاسر کشور یافت شده اند. این روزها ، خانه های ییلاقی با توجه به مزاحمت خانه های بسیار بزرگ ، خیلی مرسوم نیستند. علاوه بر این ، با طراحی رایانه ای ، طراحی های ساده دیگر برای پایین نگه داشتن هزینه ها لازم نیست.

رانچ-سبک

خانه ای به سبک مرتع (با نام مستعار) نیز یک خانه تک طبقه است ، اما یک پای مستطیل شکل بزرگتر (در مقایسه با یک خانه ییلاقی) دارد. خانه مزرعه مشتق از hacienda گسترده اسپانیایی است. رانچرها در دهه 1950 محبوبیت زیادی پیدا کردند زیرا قطعات بزرگی از زمین به حومه با توطئه های بزرگتر از توطئه های شهری معمولی تبدیل به حومه شد. این نوع خانه با توجه به اینکه به تعداد زیادی عادی احتیاج دارند ، فضای خارج زیادی دارد. مقایسه مزرعه ما در مقابل خانه های دو طبقه را در اینجا بخوانید.