سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در مورد کاشت درخت در باغ

این بار در مجله باغ ویلا قصد داریم وارد موضوع کاشت درخت بشیم و بیشتر بحث رو مربوط به باغ بکنیم. 

اگر شما هم به تازگی یک زمین خریداری کردید و یا قصد دارید داخل باغتون شروع و کشت و کار کنید، نکاتی که در این مطلب بهش اشاره می کنیم، قطعا برای شما مفید و کاربردی خواهد بود. 

راه مناسب برای کاشت یک درخت

یک اصول باغبانی قدیمی وجود دارد که می گوید اصلی برای رشد یک گیاه عالی ، قرار دادن نمونه 50 درصدی در سوراخ 5 دلاری است. دروغ نیست با کاشتن یک درخت به درستی و مراقبت از آن هنگام رشد ، ارزش پول خود را بدست آورید.

وقتی علم کاشت درختان را فهمیدید ، هیچ وقت ندارید. حفر یک سوراخ کاشت گسترده کلید رشد سریع درخت جدید شماست. توصیه ها معمولاً سوراخی را دو برابر پهنای ریشه مشخص می کنند. سه برابر عرض حتی بهتر است. برای جلوگیری از حل و فصل ، عمق نباید بیشتر از ارتفاع توپ ریشه باشد.

درمورد چگونگی کاشت درخت گام به گام زیر ، به همراه برخی از اطلاعات مفید را ببینید تا بدانید که درخت شما چقدر ارزش دارد.

چگونه یک سوراخ برای یک درخت حفر کنیم

ابتدا دو سوراخ را دو تا سه برابر پهنای ریشه درخت خود آماده کنید. توپ ریشه را با دقت کنترل کنید تا در حین قرار دادن آن در سوراخ ، دست نخورده باقی بماند. پس از ورود به آن ، آن را بچرخانید تا بهترین طرف درخت رو به طرف جهت دلخواه شما باشد. با توپ های ریشه دار دفن شده ، ریسمان را برش داده و برف را بردارید (یا حداقل آن را به پایین سوراخ فشار دهید).

نکته ویرایشگر: درختان کوچک (که ارتفاع آنها به 30 فوت یا کمتر از آنها برسد) حداقل 10 فوت از خط و پایه کاربری خانه خود کاشت کنید. درختان بزرگ (به طول 30 تا 70 فوت) حداقل 15 فوت از پایه ها و خطوط کاشته کنید. به درختان 70 فوت 20 فوت فاصله دهید.

خاک را به سوراخ برگردانید

اطراف توپ ریشه را بچسبانید و به آرامی خاک خود را در حالت بسته بندی قرار دهید. بارها و بارها تنه را چک کنید تا از صاف بودن آن مطمئن شوید. برای ایجاد چاه آبیاری از خاک باقیمانده به عنوان خاکی استفاده کنید.

اصلاح مجدد با مواد آلی یک روش قدیمی است. با این حال ، مطالعات متعددی نشان داده اند که فواید کمی دارد (تا زمانی که خاک موجود از کیفیت معقول برخوردار باشد) ، بنابراین بسیاری از کارشناسان دیگر آن را توصیه نمی کنند. مهمترین عامل ، تا کنون ، خاک سست است که ریشه های جدید به راحتی می توانند در آن رشد کنند. به همین دلیل است که یک سوراخ بزرگ کاشت بسیار حیاتی است.

Tree Stakes را نصب کنید

گلوله را به زیر زمین و از طریق توپ ریشه بکشید. بند باید به تنه گره خورده باشد. خیلی تنگ نباشید

درختان بزرگ ممکن است به دو یا سه مورد نیاز داشته باشند که چند پا از تنه قرار دارند.

آبیاری یک درخت تازه کاشته شده

درخت را زود بعد از کاشت و هر روز به مدت چند هفته بعد از آن آبیاری کنید. تا آن زمان ، ریشه ها به درون خاک اطراف رشد می کنند و می توانید به تدریج فرکانس آبیاری را کاهش دهید. کود در زمان کاشت از سود کمتری برخوردار است و حتی می تواند مضر باشد. تا سال بعد صبر کنید ، سپس یک دوز کود متوسط ??را تهیه کنید. یک لایه مالچ 3 اینچی در اطراف پایه درخت باعث می شود علفهای هرز را از بین ببرد و باعث کاهش هدر رفت آب شود.

نکته ویرایشگر: درختان تازه کاشته شده فقط باید هرس شوند تا اندامهای شکسته ، مرده یا بیمار را از بین ببرد. در غیر این صورت ، آنها را تا اولین فصل رشد خود ترک کنید.

چرا یک درخت کاشت؟

کاشت درخت یکی از ساده ترین راه های افزایش ارزش به خانه شما است. کاشت درختان در حیاط شما مزایای دیگری نیز به همراه دارد. به همین دلیل است که باید وقت و پول خود را در کاشت درختان سرمایه گذاری کنید:

طبق ارزیابی شورای ارزیابی درختان و منظر ، یک درخت بالغ می تواند از ارزش تخمینی بین 1000 تا 10،000 دلار داشته باشد. سالها طول می کشد تا درختان به اندازه بالغ خود برسند ، بنابراین اکنون گیاهان بکارید و از مزایای درختان لذت ببرید تا زمان لازم برای حرکت ادامه یابد.

براساس یک تحقیق در دانشگاه میشیگان ، صاحبان خانه توانستند 109 درصد از دلارهایی که برای محوطه سازی صرف شده اند- بیش از هر نوع پیشرفت در منزل ، بازده بگیرند. درختان به ویژه ارزش املاک خانه شما را 15 تا 20 درصد افزایش می دهند.

درختان با موقعیت استراتژیک سایه ایجاد می کنند و به صرفه جویی 56 درصد در هزینه سالانه تهویه هوا کمک می کنند. درختانی مانند همیشه سبز که به طور مناسب در اطراف خانه قرار می گیرند ، می توانند در زمستان نیاز به گرمایش را 20 تا 50 درصد کاهش دهند.

درختان جذابیت باریک را افزایش می دهند. خریداران مایلند 3 تا 7 درصد بیشتر را صرف خانه های با درختان فراوان بجای تعداد کمی درخت یا بدون درخت کنند. وجود درختان خیابانی نیز به طور متوسط ??1.7 روز در بازار زمان را کاهش می دهد.

درختان همچنین هوای تنفسی ما را تمیز می کنند ، آلودگی هوا را کاهش می دهند ، از حیات وحش حمایت می کنند ، رواناب آهسته آب باران ، حفظ آب باران ، آلودگی صوتی بافر و سلامت مردم را تقویت می کنند.

منبع: 

https://www.bhg.com/gardening/trees-shrubs-vines/care/the-proper-way-to-plant-a-tree/